Wie zijn wij?

Een vleugje geschiedenis

Opgericht in 2004, rustend op 2 belangrijke basisprincipes.

EEN ECONOMISCH BUSINESSMODEL GEBASEERD OP LOW COST PRINCIPES

De Low Cost houding heeft als basis een zuinige
aanpak, waarbij we altijd op zoek gaan naar
middelen om te besparen, zonder extra impact op
het milieu.

Zo rijden we enkel en alleen uit met volle vrachtwagens
en zijn onze winkel sober ingericht, waarbij het
energieverbruik zo laag mogelijk wordt gehouden.

BETROKKEN MEDEWERKERS DIE MEEBOUWEN AAN HET PROJECT

Ons motto: gelukkige medewerkers maken
gelukkige klanten.

Vanaf de opstart heeft de onderneming de werknemers betrokken bij de opbouw van het project en bij het delen en verdelen van de resultaten. Elke medewerker heeft recht op een vorm van winstdeelname.
Onze bedrijfscultuur en werkwijze is gebaseerd op 3 kernwaarden:  EENVOUD, PASSIE en SOLIDARITEIT.

Onze visie

Begin 2020 heeft de ELECTRO DEPOT HOLDING binnen het directiecomité een nieuwe afdeling opgericht: Ecologische en Sociale Transitie.

Waarom deze keuze? De wereld waarin we leven is gigantisch geëvolueerd. De snelheid van de opwarming van de aarde en de spectaculaire toename van ongelijkheid doen ons verder gaan dan ons initieel DNA.

We moeten en willen onze onderneming omvormen om een antwoord te bieden op deze uitdagingen.

we moeten en zullen ons deel van de verantwoordelijkheid opnemen, want elk bedrijf, elke burger, elk land of staat moet nu in actie komen om de opwarming van de aarde de komende decennia te beperken tot +1,5°. We dragen ook actief bij om de solidariteit met de minderbedeelden, met degenen die aan de rand van onze maatschappij staan, te verhogen. We zien dit als een plicht van onze onderneming binnen de maatschappij.

We wensen de duurzaamheid van onze onderneming te behouden en te voldoen aan de nieuwe eisen van de klanten van vandaag en morgen. ELECTRO DEPOT biedt u meer dan de laagste prijs alleen.

MINDER CO2 - MEER SOLIDARITEIT

Laten we er geen doekjes om winden: de low cost mentaliteit was oorspronkelijk een puur economisch gegeven: minder verspillen om onze prijzen te verlagen. En dat geldt uiteraard nog steeds.

Binnen de huidige context, willen en moeten we aan dit Low Cost principe de Low Impact filosofie toevoegen: de aarde heeft het/ons nodig, en onze klanten gaan het beetje bij beetje ook van ons eisen.

De ecologische transitie van ons model zal zich concentreren op 3 thema’s:

  • De ontwikkeling van het ECO-ontwerp
  • Het aandeel van de circulaire economie vergroten
  • De CO2 uitstoot van onze uitbating verminderen.

De transitie van ons bedrijf zal ook gepaard gaan met een nog sterker engagement voor solidariteit.

Vanuit een lokaal engagement met een lokale vereniging over nationale campagnes om medemensen in nood te helpen.

COMMERCIËLE ETHIEK

We garanderen u de laagste prijs

Omdat wij het van essentieel belang vinden, dat huishoudelijke toestellen en multimedia apparaten voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Daarom bieden we onze klanten elke dag, het hele jaar door de laagste prijzen en voeren we geen tijdelijke promoties die dwangmatig kopen aanmoedigen.

en we waken over de klanttevredenheid

Omdat u onze prioriteit bent, is onze klantendienst steeds bereikbaar om u te helpen en om vragen te beantwoorden. U kan op elk moment uw ervaring met één van onze toestellen delen op onze website. Toestellen met een score van minder dan 3 op 5, worden binnen de kortst mogelijke termijn uit ons assortiment verwijderd.